Dlaczego konieczne jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
Pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważne dla pozyskiwania klientów, a tym samym dla rozwoju biznesu. Jest to jednak skomplikowany proces i wymaga dokładnej analizy strony i podjęcia szeregu działań.
Dlaczego konieczne jest pozycjonowanie sklepów internetowych?
Sklepy stacjonarne reklamują się na bilbordach, w radio, prasie czy poprzez ulotki i gazetki. Przyciągają promocjami, wyprzedażami i kartami stałego klienta. Zachęcają nabywców również za pomocą różnych trików przy układaniu towaru i ekspozycjach produktów. W placówce handlowej klient musi się dobrze czuć, w czym pomagają: muzyka, zapachy, neony reklamowe. Nad marketingiem pracuje niekiedy cały sztab ludzi. Jest to znany mechanizm pozyskiwania klientów. Tradycyjny handel notuje mniejsze wpływy ze sprzedaży niż internetowy, dlatego specjaliści od sprzedaży robią wszystko, żeby zachęcić do zakupów w swojej placówce.
Sklepy e–commerce powstają jak grzyby po deszczu, ponieważ klienci pokochali zakupy online, ze względu na niższe ceny niż w sklepach stacjonarnych, ale też łatwość nabywania produktów. Każdy serwis musi się reklamować, by mógł generować dochody. Najskuteczniejszą formą jest wykonywanie takich działań, by konsumenci zamawiali produkty na danej stronie www. W związku z tym trzeba pozycjonować sklep internetowy, w czym niezbędny jest content marketing. Należy opracować strategię pozycjonowania sklepu online, do czego potrzebna jest wiedza.
Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego – szansą na sukces
Optymalizacja sklepu internetowego obejmuje opracowanie kompleksowego audytu SEO, by serwis w wynikach wyszukiwania Google zajmował jak najwyższą pozycję. Dzięki działaniom strona online może zwiększyć sprzedaż, poprzez dotarcie do potencjalnych klientów. Proces pozycjonowania sklepu online zaczyna się od adresu URL, ale dotyczy wielu innych elementów, by witryna stała się przyjazna algorytmom wyszukiwarek Google oraz użytkownikom. Strona www mająca większą widoczność generuje duży ruch organiczny. Skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego wymaga wdrażania działań on-site, wykonywanych na stronie www, jak i off-site poza serwisem, zwiększające widoczność witryny. Przy pozycjonowaniu sklepu internetowego konieczna jest znajomość działania algorytmów Google. Optymalizacja sklepów internetowych wymaga zwracania szczególnej uwagi na:
- czas ładowania strony www,
- responsywność,
- kod źródłowy,
- User Experience,
- Google Search Console,
- długość i treść nagłówków oraz opisów produktów,
- grafikę,
- linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne,
- słowa kluczowe,
- mapę strony.
Skuteczne pozycjonowanie sklepów internetowych jest możliwe pod warunkiem wdrożenia w życie porad specjalistów SEO, zamieszczonych na stronie https://www.sunrisesystem.pl/pozycjonowanie-stron/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/. Trzeba działać systematycznie, by sklep pojawiał się w wynikach wyszukiwania Google na wysokich pozycjach.
Ważne w procesie pozycjonowania sklepu internetowego
Pozycjonowanie stron internetowych ma wpływ na widoczność w wyszukiwarkach, na dane słowa kluczowe (tagi), dlatego sklep e–commerce trzeba do nich dostosować, podejmując odpowiednie działania SEO. Sklepu internetowego nie można bez nich rozwinąć, o czym należy pamiętać. Nie jest łatwy proces pozycjonowania sklepu internetowego, gdyż frazy kluczowe muszą być zawarte nie tylko w opisach, ale też w innych treściach oraz w zdjęciach, filmach wideo etc. Powinny być odpowiednio ujmowane, by witryna wyróżniała się w sieci.
Kluczową sprawą jest kierowanie asortymentu do wybranej grupy docelowej. Na stronie sklepu powinien być blog z wartościowymi tekstami, w których można umieszczać frazy kluczowe. Wyszukiwarka Google podlega ciągłym zmianom, dlatego konieczne są analizy tagów. Kolejną sprawą jest linkowanie wewnętrzne, które przekieruje do podstrony oraz zewnętrzne prowadzące do wartościowych witryn. Specjaliści od pozycjonowania sklepu internetowego wykonują najpierw audyt, by mogli opracować strategię wszystkich działań.
Ile kosztuje pozycjonowanie sklepu internetowego?
Cena jest uzależniona od tego, jak długo trwa pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli od rozwiązań, jakie muszą zostać wdrożone, w celu optymalizacji strony. Należy ją dostosować do wyszukiwarki Google i potrzeb konsumentów. Dokonywana jest wycena usług, która jest dostosowana do budżetu właściciela sklepu. Ustalając koszty specjaliści biorą pod uwagę, takie czynniki jak: branża, rozmiar sklepu, konkurencja rynkowa. Audyt obejmuje aktualny stopień optymalizacji strony, pod względem technicznym. Cena jest uzależniona od podejmowanych działań, które poprawią jakość i ruch w sklepie internetowym.
W Sunrise System płaci się tylko za efekt. Należy pamiętać, że Google wciąż się zmienia i to, co było aktualne jeszcze rok temu, dziś nie ma znaczenia. Ne wystarczy raz osiągnąć efekt, ale trzeba pracować nad jego utrzymaniem. Algorytmy wyszukiwarki nie lubią spamu oraz agresywnego SEO, nastawionego na duże ilości słów kluczowych, z tego względu tylko zrównoważone działania i zgodne z wytycznymi Google, pozycjonują sklep internetowy.